Η ΙΑΝΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ συνεχίζοντας το φετινό εκθεσιακό πρόγραμμά της μετά την επιτυχημένη «ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΙΑ», την επίσημη συμμετοχή της Γκαλερί στην Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου και το εικαστικό αφιέρωμα στον κορυφαίο Ρώσο λογοτέχνη και θεατρικό δραματουργό και έναν από τους σημαντικότερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας Αντόν Τσέχωφ, την Τρίτη 22 Ιανουαρίου εγκαινιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση «Στον καιρό της Χίμαιρας».
Στην Ελληνική μυθολογία και τα ομηρικά έπη, η Χίμαιρα αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι. Κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ενώθηκε με τον Όρθρο και απόγονοί τους ήταν το Λιοντάρι της Νεμέας και η Σφίγγα. Ως κατοικίας της αναφέρονται πολλές περιοχές όπως η Φρυγία, οι Ινδίες, ακόμη και η Λιβύη. Επισημότερες όμως φέρονται η αρχαία Κόρινθος και η Σικυώνα που παράσταση αυτής έφεραν τα νομίσματά τους αλλά και οι ασπίδες των οπλιτών τους.
Από την ανάλυση και ερμηνεία των διαφόρων αναφορών περί της Χίμαιρας καθίσταται εμφανές ότι πρόκειται για αλληγορική αναφορά του ηφαιστειώδους εδάφους της Λυκίας όπου στο έδαφος ζούσαν πολλά φίδια, στην μέση ζώνη έβοσκαν κατσίκια και στα στόμια φώλιαζαν λιοντάρια, με αποτέλεσμα στη φαντασία των αρχαίων να δημιουργεί το τερατόμορφο σύμπλεγμα της Χίμαιρας.
Η δημώδης ελληνική έκφραση «κυνηγάω χίμαιρες», σημαίνει «επιδιώκω κάτι ανέφικτο», ενώ αντίστοιχη είναι και η γαλλική “Se repaître de chimères” (χαίρεται, απολαμβάνει “τρέφεται” με χίμαιρες)
Ο όρος «Χίμαιρα» χρησιμοποιείται σήμερα ακόμη και στη Γενετική, για να περιγράψει όντα ή αντικείμενα που δημιουργήθηκαν από το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων.
Τα έργα της έκθεσης, με αφετηρία το συμβολισμό της χίμαιρας, και επαναλαμβανόμενη έμφαση στο στοιχείο της θάλασσας και το μοτίβο της μοναχικής φιγούρας, συνομιλούν μεταξύ τους, μετατρέποντας τη λογοτεχνική συνθήκη σε παράδοξο και ονειρώδη γεωγραφικό τόπο: σε ένα χαμένο νησί που οι περισσότεροι αναζητούμε αλλά δεν προσεγγίζουμε οριστικά ποτέ.
Το εικαστικό αφιέρωμα εγκαινιάζεται στις 22/01/19.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον έκτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Το ομαδικό εικαστικό αφιέρωμα με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Βασίλη Τσιτσάνη εμπνέεται από τη ζωή και το έργο του: από τον γενέθλιο τόπο του, τα Τρίκαλα, ως την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη και τα θρυλικά κέντρα όπου εμφανίστηκε, από τη χαρακτηριστική του φυσιογνωμία ως τα τραγούδια του που γράφτηκαν …
Στον καιρό της Χίμαιρας
Ομαδική εικαστική έκθεση
Η ΙΑΝΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ συνεχίζοντας το φετινό εκθεσιακό πρόγραμμά της μετά την επιτυχημένη «ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΙΑ», την επίσημη συμμετοχή της Γκαλερί στην Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου και το εικαστικό αφιέρωμα στον κορυφαίο Ρώσο λογοτέχνη και θεατρικό δραματουργό και έναν από τους σημαντικότερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας Αντόν Τσέχωφ, την Τρίτη 22 Ιανουαρίου εγκαινιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση «Στον καιρό της Χίμαιρας».
Στην Ελληνική μυθολογία και τα ομηρικά έπη, η Χίμαιρα αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι. Κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ενώθηκε με τον Όρθρο και απόγονοί τους ήταν το Λιοντάρι της Νεμέας και η Σφίγγα. Ως κατοικίας της αναφέρονται πολλές περιοχές όπως η Φρυγία, οι Ινδίες, ακόμη και η Λιβύη. Επισημότερες όμως φέρονται η αρχαία Κόρινθος και η Σικυώνα που παράσταση αυτής έφεραν τα νομίσματά τους αλλά και οι ασπίδες των οπλιτών τους.
Από την ανάλυση και ερμηνεία των διαφόρων αναφορών περί της Χίμαιρας καθίσταται εμφανές ότι πρόκειται για αλληγορική αναφορά του ηφαιστειώδους εδάφους της Λυκίας όπου στο έδαφος ζούσαν πολλά φίδια, στην μέση ζώνη έβοσκαν κατσίκια και στα στόμια φώλιαζαν λιοντάρια, με αποτέλεσμα στη φαντασία των αρχαίων να δημιουργεί το τερατόμορφο σύμπλεγμα της Χίμαιρας.
Η δημώδης ελληνική έκφραση «κυνηγάω χίμαιρες», σημαίνει «επιδιώκω κάτι ανέφικτο», ενώ αντίστοιχη είναι και η γαλλική “Se repaître de chimères” (χαίρεται, απολαμβάνει “τρέφεται” με χίμαιρες)
Ο όρος «Χίμαιρα» χρησιμοποιείται σήμερα ακόμη και στη Γενετική, για να περιγράψει όντα ή αντικείμενα που δημιουργήθηκαν από το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων.
Τα έργα της έκθεσης, με αφετηρία το συμβολισμό της χίμαιρας, και επαναλαμβανόμενη έμφαση στο στοιχείο της θάλασσας και το μοτίβο της μοναχικής φιγούρας, συνομιλούν μεταξύ τους, μετατρέποντας τη λογοτεχνική συνθήκη σε παράδοξο και ονειρώδη γεωγραφικό τόπο: σε ένα χαμένο νησί που οι περισσότεροι αναζητούμε αλλά δεν προσεγγίζουμε οριστικά ποτέ.
Το εικαστικό αφιέρωμα εγκαινιάζεται στις 22/01/19.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον έκτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Άννα Αχιλλέως, Σάββας Γεωργιάδης, Άννα Γρηγόρα, Δικαία Δεσποτάκη, Τάνια Δημητρακοπούλου, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Αποστόλης Ιτσκούδης, Μιχάλης Καραΐσκος, Νίκος Κρανάκης, Δημήτρης Κρέτσης, Βασίλης Λιαούρης, Λίλα Μαδούρου, Κατερίνα Μαυρολέων, Τίμος Μπατινάκης, Αθηνά Μπίκου, Άντζελα Πετροχείλου, Νίκη Πρόκου, Μαρία Πωπ, Γιώργος Σαλταφέρος, Μαρίνα Στελλάτου, Λένα Ταταρίδα, Ειρήνη Τατάκη, Κατερίνα Τσεμπελή, Αθηνά Χατζή, Νίκος Χριστοφοράκης, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μικρή Άρκτος
Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού
IANOS Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα: Σταδίου 24, 210-3217917, www.ianos.gr
Ώρες λειτουργίας: Δευ – Παρ: 9:00 – 21:00, Σαβ: 9:00-20:00
Εγκαίνια: 22 Ιανουαρίου 2019, 19.30
Διάρκεια έκθεσης: 22 Ιανουαρίου έως 16 Μαρτίου 2019
Επικοινωνία IANOS Τ. 210 – 3217929, Ε. pr@ianos.gr
Πολυξένη Καράκογλου & Δημήτρης Βουτσάς
Related Posts
Τα μυστικά του κήπου
Είκοσι επτά εικαστικοί καλλιτέχνες εμπνέονται από τα μυστικά ενός κήπου γεμάτου τραγούδια σε επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού Ηώ Αγγελή, Δάφνη Αγγελίδου Γιάννης Αδαμάκης, Στέλιος Αλεξάκης Αλέξης Βερούκας, Μαριλίτσα Βλαχάκη Μάριος Βουτσινάς, Ανδρέας Γεωργιάδης Σάββας Γεωργιάδης, Κωνσταντίνος Έσσλιν Ειρήνη Ηλιοπούλου, Αλεξάνδρα Ισακίδη Θεόφιλος Κατσιπάνος, Χρήστος Κεχαγιόγλου Ανδρέας Κοντέλλης, Βασίλης Λιαούρης Τάσος Μαντζαβίνος, Χαρίτων Μπεκιάρης Κώστας Παππάς, …
Σάββατο, 5 Νοεμβρίου στις 20:00 στο Σπίτι του Καβάφη
Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, παράρτημα Αλεξάνδρειας και οι Εκδόσεις Μικρή Άρκτος
IANOS Αίθουσα Τέχνης: Ιστορίες Μυστηρίου
Εγκαίνια: Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016, στις 20:30
Διάρκεια: 10 Νοεμβρίου – 18 Δεκεμβρίου 2016
Σάββατο 4 Απριλίου 2015 στις 12:00 στον Ιανό
Το ομαδικό εικαστικό αφιέρωμα με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Βασίλη Τσιτσάνη εμπνέεται από τη ζωή και το έργο του: από τον γενέθλιο τόπο του, τα Τρίκαλα, ως την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη και τα θρυλικά κέντρα όπου εμφανίστηκε, από τη χαρακτηριστική του φυσιογνωμία ως τα τραγούδια του που γράφτηκαν …