Η ΙΑΝΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ συνεχίζοντας το φετινό εκθεσιακό πρόγραμμά της μετά την επιτυχημένη «ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΙΑ», την επίσημη συμμετοχή της Γκαλερί στην Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου και το εικαστικό αφιέρωμα στον κορυφαίο Ρώσο λογοτέχνη και θεατρικό δραματουργό και έναν από τους σημαντικότερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας Αντόν Τσέχωφ, την Τρίτη 22 Ιανουαρίου εγκαινιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση «Στον καιρό της Χίμαιρας».
Στην Ελληνική μυθολογία και τα ομηρικά έπη, η Χίμαιρα αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι. Κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ενώθηκε με τον Όρθρο και απόγονοί τους ήταν το Λιοντάρι της Νεμέας και η Σφίγγα. Ως κατοικίας της αναφέρονται πολλές περιοχές όπως η Φρυγία, οι Ινδίες, ακόμη και η Λιβύη. Επισημότερες όμως φέρονται η αρχαία Κόρινθος και η Σικυώνα που παράσταση αυτής έφεραν τα νομίσματά τους αλλά και οι ασπίδες των οπλιτών τους.
Από την ανάλυση και ερμηνεία των διαφόρων αναφορών περί της Χίμαιρας καθίσταται εμφανές ότι πρόκειται για αλληγορική αναφορά του ηφαιστειώδους εδάφους της Λυκίας όπου στο έδαφος ζούσαν πολλά φίδια, στην μέση ζώνη έβοσκαν κατσίκια και στα στόμια φώλιαζαν λιοντάρια, με αποτέλεσμα στη φαντασία των αρχαίων να δημιουργεί το τερατόμορφο σύμπλεγμα της Χίμαιρας.
Η δημώδης ελληνική έκφραση «κυνηγάω χίμαιρες», σημαίνει «επιδιώκω κάτι ανέφικτο», ενώ αντίστοιχη είναι και η γαλλική “Se repaître de chimères” (χαίρεται, απολαμβάνει “τρέφεται” με χίμαιρες)
Ο όρος «Χίμαιρα» χρησιμοποιείται σήμερα ακόμη και στη Γενετική, για να περιγράψει όντα ή αντικείμενα που δημιουργήθηκαν από το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων.
Τα έργα της έκθεσης, με αφετηρία το συμβολισμό της χίμαιρας, και επαναλαμβανόμενη έμφαση στο στοιχείο της θάλασσας και το μοτίβο της μοναχικής φιγούρας, συνομιλούν μεταξύ τους, μετατρέποντας τη λογοτεχνική συνθήκη σε παράδοξο και ονειρώδη γεωγραφικό τόπο: σε ένα χαμένο νησί που οι περισσότεροι αναζητούμε αλλά δεν προσεγγίζουμε οριστικά ποτέ.
Το εικαστικό αφιέρωμα εγκαινιάζεται στις 22/01/19.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον έκτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Η Μικρή Άρκτος, ο Παρασκευάς Καρασούλος και ο Γιώργος Ανδρέου παρουσιάζουν τη νέα δισκογραφική δουλειά του Σπύρου Παρασκευάκου και του Ζαχαρία Καρούνη με τίτλο «Απ’ το μηδέν». Το νέο άλμπουμ κυκλοφορεί σε ενορχήστρωση του Γιώργου Ανδρέου. Είσοδος ελεύθερη. Η βραδιά θα μεταδίδεται ζωντανά από τo IANOS RADIO.
Στην έκθεση “Πλίνθοι και λήθη” δύο φίλοι, που μεγάλωσαν στην Αθήνα αλλά βρήκαν στην Πόλη το σπίτι και την έμπνευσή τους, χαρτογραφούν την Πόλη όπως την αντιλαμβάνονται και την βιώνουν. Η εικόνα που διατηρεί καθένας τους για την Κωνσταντινούπολη αλλά και τα βιώματά του, που συνθέτουν την «δική του Πόλη», είναι αναμφίβολα διαφορετικά. Και δεν …
Στον καιρό της Χίμαιρας
Ομαδική εικαστική έκθεση
Η ΙΑΝΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ συνεχίζοντας το φετινό εκθεσιακό πρόγραμμά της μετά την επιτυχημένη «ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΙΑ», την επίσημη συμμετοχή της Γκαλερί στην Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου και το εικαστικό αφιέρωμα στον κορυφαίο Ρώσο λογοτέχνη και θεατρικό δραματουργό και έναν από τους σημαντικότερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας Αντόν Τσέχωφ, την Τρίτη 22 Ιανουαρίου εγκαινιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση «Στον καιρό της Χίμαιρας».
Στην Ελληνική μυθολογία και τα ομηρικά έπη, η Χίμαιρα αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι. Κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ενώθηκε με τον Όρθρο και απόγονοί τους ήταν το Λιοντάρι της Νεμέας και η Σφίγγα. Ως κατοικίας της αναφέρονται πολλές περιοχές όπως η Φρυγία, οι Ινδίες, ακόμη και η Λιβύη. Επισημότερες όμως φέρονται η αρχαία Κόρινθος και η Σικυώνα που παράσταση αυτής έφεραν τα νομίσματά τους αλλά και οι ασπίδες των οπλιτών τους.
Από την ανάλυση και ερμηνεία των διαφόρων αναφορών περί της Χίμαιρας καθίσταται εμφανές ότι πρόκειται για αλληγορική αναφορά του ηφαιστειώδους εδάφους της Λυκίας όπου στο έδαφος ζούσαν πολλά φίδια, στην μέση ζώνη έβοσκαν κατσίκια και στα στόμια φώλιαζαν λιοντάρια, με αποτέλεσμα στη φαντασία των αρχαίων να δημιουργεί το τερατόμορφο σύμπλεγμα της Χίμαιρας.
Η δημώδης ελληνική έκφραση «κυνηγάω χίμαιρες», σημαίνει «επιδιώκω κάτι ανέφικτο», ενώ αντίστοιχη είναι και η γαλλική “Se repaître de chimères” (χαίρεται, απολαμβάνει “τρέφεται” με χίμαιρες)
Ο όρος «Χίμαιρα» χρησιμοποιείται σήμερα ακόμη και στη Γενετική, για να περιγράψει όντα ή αντικείμενα που δημιουργήθηκαν από το συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων.
Τα έργα της έκθεσης, με αφετηρία το συμβολισμό της χίμαιρας, και επαναλαμβανόμενη έμφαση στο στοιχείο της θάλασσας και το μοτίβο της μοναχικής φιγούρας, συνομιλούν μεταξύ τους, μετατρέποντας τη λογοτεχνική συνθήκη σε παράδοξο και ονειρώδη γεωγραφικό τόπο: σε ένα χαμένο νησί που οι περισσότεροι αναζητούμε αλλά δεν προσεγγίζουμε οριστικά ποτέ.
Το εικαστικό αφιέρωμα εγκαινιάζεται στις 22/01/19.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον έκτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Συμμετέχουν οι εικαστικοί:
Άννα Αχιλλέως, Σάββας Γεωργιάδης, Άννα Γρηγόρα, Δικαία Δεσποτάκη, Τάνια Δημητρακοπούλου, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Αποστόλης Ιτσκούδης, Μιχάλης Καραΐσκος, Νίκος Κρανάκης, Δημήτρης Κρέτσης, Βασίλης Λιαούρης, Λίλα Μαδούρου, Κατερίνα Μαυρολέων, Τίμος Μπατινάκης, Αθηνά Μπίκου, Άντζελα Πετροχείλου, Νίκη Πρόκου, Μαρία Πωπ, Γιώργος Σαλταφέρος, Μαρίνα Στελλάτου, Λένα Ταταρίδα, Ειρήνη Τατάκη, Κατερίνα Τσεμπελή, Αθηνά Χατζή, Νίκος Χριστοφοράκης, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος.
Η IANOS Αίθουσα Τέχνης, διανύει τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μικρής Άρκτου και την επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού, εστιάζοντας στην παρουσίαση θεματικών αφιερωμάτων και ατομικών εκθέσεων με κυρίαρχη αφετηρία την άμεση ή έμμεση αναφορά στο πολυσχιδές, συναρπαστικό σύμπαν της λογοτεχνίας και της ποίησης, αλλά και τη σχέση ενός χώρου αφιερωμένου στον κόσμο του βιβλίου με την πόλη που τον περικλείει.
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μικρή Άρκτος
Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού
IANOS Αίθουσα Τέχνης, Αθήνα: Σταδίου 24, 210-3217917, www.ianos.gr
Ώρες λειτουργίας: Δευ – Παρ: 9:00 – 21:00, Σαβ: 9:00-20:00
Εγκαίνια: 22 Ιανουαρίου 2019, 19.30
Διάρκεια έκθεσης: 22 Ιανουαρίου έως 16 Μαρτίου 2019
Επικοινωνία IANOS Τ. 210 – 3217929, Ε. pr@ianos.gr
Πολυξένη Καράκογλου & Δημήτρης Βουτσάς
Related Posts
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014 21:00 στον Ιανό
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015, 8:30 μ.μ. στον Ιανό
Η Μικρή Άρκτος, ο Παρασκευάς Καρασούλος και ο Γιώργος Ανδρέου παρουσιάζουν τη νέα δισκογραφική δουλειά του Σπύρου Παρασκευάκου και του Ζαχαρία Καρούνη με τίτλο «Απ’ το μηδέν». Το νέο άλμπουμ κυκλοφορεί σε ενορχήστρωση του Γιώργου Ανδρέου. Είσοδος ελεύθερη. Η βραδιά θα μεταδίδεται ζωντανά από τo IANOS RADIO.
ΒΙΒΛΙΟΦΙΛΙΑ
Αθήνα – παγκόσμια πρωτέυουσα βιβλίου
Εγκαίνια: Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018, 20.30 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 2 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου 2018
Τρίτη 1 Απριλίου 20:30 Μ.Μ. στην ΙΑΝΟS ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ
Στην έκθεση “Πλίνθοι και λήθη” δύο φίλοι, που μεγάλωσαν στην Αθήνα αλλά βρήκαν στην Πόλη το σπίτι και την έμπνευσή τους, χαρτογραφούν την Πόλη όπως την αντιλαμβάνονται και την βιώνουν. Η εικόνα που διατηρεί καθένας τους για την Κωνσταντινούπολη αλλά και τα βιώματά του, που συνθέτουν την «δική του Πόλη», είναι αναμφίβολα διαφορετικά. Και δεν …